kris kras - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu kris kras - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

kris kras

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

23 Maart 2014 | Australië, Townsville

Terug naar de dairyweek. Het was en aparte week, doordat zij daar waren was het rustig op de boerderij. Je zag ze alleen voor voeren en melken. We waren dan ook blij dat de week over was. De week erna kregen wij visite van Ben, een canadees die Nicole op de Whitsundays had ontmoet. Ik ben een morgen met ze op stap geweest en hebben veel gedaan, proeverij bij een bier en cider brouwerij, vervolgens naar een olijf boerderij waar we van alles konden proeven om uiteindelijk te eindigen bij Lake Mulwala waar we heerlijk gezeten hebben. Omdat ik om Lake13.00uur weer moest werken werd het tijd in huiswaarts te keren. Na mijn shift was hij bezig met schoonmaken en heb hem daarbij geholpen, het knapte zichtbaar op.

Het eerste weekend van februari had ik met Hayley afgesproken en dus zat ik zaterdag vroeg in de bus naar Kerang. Doordat het erg het was 46graden kon je weinig doen en zijn we rechtstreeks naar Lake Muran gegaan voor wat verfrissing. Avond's zijn we naar Swan Hill gegaan met Linda een vriendin, uit eten geweest bij de italiaan en daarna filmpje (the bookthief) goede aanrader trouwens. De volgende dag moesten we wat werk verrichten een zijn we de middag wezen bowlen. Daarna nog even haar oma bezocht een terug naar het stadion.

Weer terug in Cobram hadden ze nieuwe werkschema's. Nicole en ik op beide boerderijen en om de dag de avond vrij, het was even wenen maar uiteindelijk wel beter. Zo heb ik toch nog in de roterrie gewerkt.

In de week dat Ben er was zouden we nog naar de kaas boerderij maar is het er niet meer van gekomen dus hebben een dat samen gedaan. Met goede kwaliteit kaas zijn we dan ook weer huiswaarts gekeerd. Ook ben ik meer naar de buurmeisjes om uit mijn eenzame bestaan te komen en hebben veel plezier.

Ik had besloten in verder te gaan en voordat ik naar Townsville ga wou ik eerst Tasmanie aan doen, zo gezegt zó gedaan. Een zus van mijn oma woont daar en kon bij hun verblijven. 08maart ben ik vroeg door de buurmeisjes naar het station gebracht en met de bus en trein naar Melbourne waar ik me moest vermaken, eerst ben ik sight seeing gaan doen. Tijdens de tocht zag ik dat de bank open was en moest nog wat dingen regelen dus op naar de bank. Het was erg druk en twee uren later liep ik de bank weer uit. Volgende doel was de Eureka toren 88verdiepingen en een geweldig uitzicht over Melbourne. Onderweg kwam ik en river cruise tegen die ik daarna gedaan heb. Het werd tijd in door te gaan anders miste ik de tram voor mijn aansluiting met de boot. Ik heb niet veel van de reis mee gekregen want heb heerlijk geslapen en niet gemerkt dat we erg slecht weer onderweg hadden. Met vertraging in Devenport aangekomen was er geen bus en mijn familie zij mij oppikken in Launceston. Ik ben mensen van vragen of ze me mee konden nemen naar Launceston maar niet veel succes totdat ik Richard die achter mij zat op de boot weer tegen het lijf liep en hij wou mij wel brengen. Eenmaal in Launceston 2uren later dan verwacht was er niemand te bekennen en was Richard zo vriendelijk mij naar Legana te brengen en ja ze waren thuis, bleek dat we elkaar net gemist hadden. Veel gedaan tijdens mijn verblijf in Tasmanie. Zij hebben mij meegenomen naar de bergen, naar hun camping, de stad, paar kinderen en uiteindelijk samen nog naar de oostkust geweest. Waar ik heerlijk heb gezwommen in Bingalong Bay. 1dag ben ik met en tour mee geweest naar de Cradle Mountain. Veel gezien, schitterende natuur en 9uren later was ik weer terug in Legana. Dan hebben we nog de dagjes weg met Richard naar de grotten en een dag om great lake. Een erg mooie tijd gehad en met een dag vliegen ben ik in Townsville beland bij Lotte een meid die ik ken van mijn tijd bij de zeehonden creche en later samen op ameland gewoond. Van het weekend wezen water skiën en het ging me erg goed af, ben blijven staan en ging zelfs naar links en naar rechts. Nu aan het herstellen van spierpijn.

Een verslag waar ik veel in beleefd heb, nu is het weer tijd om werk te zoeken. Tot de volgende.

Liefs

  • 24 Maart 2014 - 07:17

    Marjan:

    prachtig meid. geniet. hou van je verhalen.

  • 24 Maart 2014 - 09:26

    Coby:

    Weer een prachtig verhaal Erika wat een belevenissen!!!tussen de regels door lees ik dat er ook wel wat eenzame momenten zijn(logisch)maar die vul je dan wel weer op om naar iemand toe te gaan. Hartstikke goed hoe je hier allemaal mee omgaat en durft. Nog steeds Petje Af hoor!!
    Geniet meissie!!!liefs ut Ljouwertxxx

  • 24 Maart 2014 - 17:49

    Gerhard:

    Nou nou nou, daar 45 graden boven nul en hier zitten we vannacht weer met 3 graden vorst, Hoezo jaloers!
    Pas je wel op dat je niet verbrand, blaas eens even wat van die warmte deze kant op aub.
    heerlijk om zo een reisverslag te kunnen volgen, Blijf vooral genieten, maar dat doe jij ook wel, De grote P heeft bij jou heel wat te weeg gebracht, schitterend!!!
    Het ga je goed.

    Liefs van Gerhard en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10111

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: