Beleven en Genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu Beleven en Genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

Beleven en Genieten

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

05 April 2014 | Australië, Byron Bay

Waren we de vorige keer nog in Townsville zijn we nu alweer zuidelijker. Na mijn afscheid van Jamie en Lotte stap ik in de bus die mij in 4uren naar Airlie beach bent. In Airlie loop ik met een paar andere meiden naar het hostel. Na het in checken van het hostel en de zeiltocht ga ik het dorpje verkennen. Dit is echter zo klein dat ik snel weer terug ben, maar goed ook want de regen komt met bakken tegelijk naar beneden. Ik zie mijn zeil tocht in het water vallen maar houdt moed. Met gratis wifi heb ik mijn middag op het web door gebracht. In de avond was het erg gezellig in de keuken en heb ik mij bij hen gevoegd. De volgende dag ging mijn wekker al vroeg het was tijd om te zeilen. Met het gekregen tasje, eigen mochten we niet mee nemen stappen ik samen Janine hoe zou het ook anders weer een duitser op de bus dat ons naar de haven brengt. Formulieren moesten ingevuld worden en op naar onze boot SV Whitehaven daar kregen we de regels uitgelegd en werd ons de kamer getoont. Ik lig in de boeg samen met een duitser en een fins koppel. Heel europa was vertegenwoordigd op de boot. Duitsland, Oostenrijk, Finland, Frankrijk, België, Engeland, Nederland en iemand uit Nieuw zeeland. We varen naar open water waar we voorzien worden van een heerlijke lunch. Dan komen we bij ons eerste snorkel spot het was erg mooi en helder water. In de volgende dagen hebben we nog vele maken gesnorkeld en een keer kayakken. Kleine samenvatting over de Whitsundays: schitterende witte stranden, gezellige leuke groep, slapen op het dek, van de boeg springen, helaas wetsuite dragen vanwege de vele kwallen, lekker eten, hoop lol, het schip varen/besturen, weinig wind in te zeilen maar wel de zeilen heisen, dolfijn naast de boot, vele schildpadden, schitterend weer, vies verband, veel gelachen, 3 geweldige dagen maar veel tekort. Doordat weer korting hadden om te dineren verzamelen iedereen zich voor het diner. Degenen die dezelfde avond vertrokken gingen naar de bus de rest ging gezamelijk uit waar we vrij bier, wijn, bier met wijn en limonadesiroop kregen. We verkasten naar een andere gelegenheid waar we uit gingen een de voetjes over de dansvloer zweefden. Ik besloot rond middernacht terug naar het hostel te gaan want de volgende dag vertrok ik met de bus naar het vliegveld in Mackay. Onderweg kreeg in de mail dat mijn vlucht gecanceld was en kreeg ik vrij snel telefoontje van het reisbureaus waar ik geboekt had dat ik op de volgende zit, in plaats van 16.40uur vlieg ik nou om 19.20uur. Gelukkig zat er iemand in de bus die dezelfde mail kreeg en waren we dus niet alleen. Het was een meisje uit Zweden. Gezellige lui trouwens uit het noorden. Na wat geslapen te hebben op de ongemakkelijke bankjes buiten besloten we binnen koffie te halen en de hostels te bellen. Rond 19.00uur kregen we te horen dat we vertraging hadden en opnieuw begon het wachten, na een half uur werd er omgeroepen dat het een technische fout was en er een ingenieur van Brisbane ingevlogen moest worden een dat het nog wel even ging duren. De frustratieliep hoog op daar in de vertrek hal. Het leek erop dat we vandaag niet zouden vertrekken, uiteindelijk nadat meer dan de helft het aanbod aangenomen had voor de vlucht van de volgende morgen kregen we groen licht. Om 23.39uur vertrokken we eindelijk richting Brisbane. 01.30uur ongeveer arriveerden we in Brisbane waar geen trein meer was dus installeren we op de ongemakkelijk stoelen op de luchthaven voor onze nachtrust. Met de wekker op 04.45uur anders haalde Mathilde haar bus aansluiting naar Noosa niet stonden we half te slapen op de trein te wachten. Omdat ik een hostel in Manly had geboekt moest ik even verder reizen, ik had bij het hostel de mazzel dat iemand mij erin liet want de waardeloze manager begint pas om 11.00uur. Met nog wat geslapen op de bank kon ik na wat onenigheid met de manager hij bied dingen op het internet die hij niet heeft en ik wel geboekt had eindelijk mijn kamer in. Inmiddels was ik er al achter dat er helemaal niks te doen is dat in tegenstelling wat er op het net stond bij dit hostel besloot ik terug naar hartje Brisbane te gaan. Plots was daar James een jongen uit Amerika die met mij mee reisde en die middag hebben we door gebracht bij southbank een zwembad in Brisbane. Vervolgd ben ik een travel bureau binnen gestapt om mijn dagen wat te regelen en een half uur later stond ik weer buiten met een ticket voor skydiven. De volgende morgen vertrok ik om 06.00uur naar Byron bay voor de skydive. Het was geweldig en vast laten leggen op dvd zodat jullie het ook nog kunnen zien. We vliegen naar Byron14.000ft hoogte en met 60 seconden vrije val en 5minuten rond zweven waarbij ik ook nog even mocht sturen kwamen we weer beneden. Ik had besloten het weekend hier te blijven en werd naar mijn hostel gebracht ipv terug naar Brisbane. Ik bekijk het stadje en vind het nu al een geweldige plek. Ik besluit vroeg naar bed te gaan en de volgende dag, vandaag staan er surflessen op het programma met een uitstekende uitleg presteer ik het dan ook om meteen op de eerste golf te surfen. 3uren, en een geweldige ervaring later kan ik zeggen dat ik de watersport geweldig vind. Eerst het water skiën en nu het surfen heb ik 2watersporten met succes volbracht. Vanmiddag lekker op het stand gechilld wacht ik nu op de bbq waar ik mij voor in geschreven heb. Hiermee sluit ik mijn dagen in Byron bay ook af want morgen stap ik weer op de bus die mij naar Brisbane brengt.

Tot zover.

Liefs

  • 05 April 2014 - 11:37

    Binnie :

    Hey Erica,

    Wat een belevenissen allemaal, skydiven/waterskieen/surfen/snorkelen/zeilen hijsen. pff ik houd het niet meer bij. Je bent al echt een levensgenieter .( ben zelfs een beetje jaloers) Wij maar dag in dag uit werken/eten/slapen/werken.........Jij bent lekker veel aan het reizen. Ontmoet veel mensen. Vind het top dat je het doet. Geniet ervan. Pas goed op jezelf. Ik kijk uit naar je volgende belevenissen.

    groetjes van ons allemaal.

    Binnie


  • 05 April 2014 - 16:36

    Grietje Dantuma:

    Nou nou, jij beleeft ook van alles. Ik krijg door jou en mirjam haar blogs al een aardig inzicht hoe of het daar aan de andere kant van de wereld toe gaat. Leuk dat je die watersporten zo goed oppakt!! TOP!
    Blijf genieten en ik zie weer naar je volgende blog uit. Groetjes fanut Feanwalden!!

  • 06 April 2014 - 12:07

    Nienke Dantuma:

    Dat wordt straks dus geen volleybal meer, maar één of ander watersport;) Wat maak je weer geweldige dingen mee....klinkt allemaal gaaf:) En dan een skydive! WOWWOWWOW. Kan natuurlijk niet wachten om dat op film te zien. Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 10107

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: