Van maanden gaan we naar nog een paar weken - Reisverslag uit Finley, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu Van maanden gaan we naar nog een paar weken - Reisverslag uit Finley, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

Van maanden gaan we naar nog een paar weken

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

20 September 2014 | Australië, Finley

Hallo lieve blogvolgers,

Het is inmiddels een half jaar geleden en daarom weer een blog.
Terug naar een half jaar terug waar deze boerderij geweldig leek in alle opzichten ben ik daar nu wat op terug gekomen het is niet allemaal zo rooskleurig allemaal doordat ze alleen maar naar het einddoel kijken en ontzettend tuk op geld zijn. Een miljoenen buesniss maar altijd zeggen dat er geen geld is. Naar de zorg voor de koeien wordt niet gekeken en hun conditie is niet altijd om naar huis te schrijven een deze dames maken de buesniss uiteindelijk.

We hebben een tijdje het erg rustig gehad waardoor ik in overleg hier een tweede baan heb aangenomen. Op deze boerderij krijg ik de mogelijkheid om te leren en dat is wat ik mis op mijn andere. Zo doe ik hier bijv. Meten maar ook landwerk, omheiningen zetten en maken, kalveren, zieke koeien behandelen, tractorwerk en dergelijk.

Inmiddels heb ik hier een behoorlijke vriendenkring op gebouwd dat ik weinig tijd over heb om te vervelen en wellicht zelfs al een baan voor volgend jaar zodat ik terug kan keren naar Finley. Ik kan nu eindelijk zeggen dat ik hier een leven ben op aan het bouwen ben dat is één van de redenen dat deze blog even op zich heeft laten wachten. Zelfs tijd te kort want heb nog paar uitnodigingen liggen voor lunchen waar ik amper tijd voor het tussen het werken door. Jullie horen wel dat dit een heel ander bestaan is dan mijn eerste blogs waar ik amper van het erf af kwam op min vrije dagen en erg verveeld was.

Ik werk nog een week op deze boerderij een ben blij hier te kunnen vertrekken doordat ik nog steeds hetzelfde werk doe als de eerste dag nu een half jaar geleden. Om het goed af te sluiten heb ik besloten10dagen fulltime4mijn andere baas te werken om het goed af te sluiten.

Komende maandag ga ik samen met een vriendin een kijkje nemen op een andere boerderij waar ik graag volgend jaar zou willen werken. Dat is nog even afwachten maar voorzichtig al bezig met mijn tweede jaar.

Na al dit harde werken ga ik eerst nog even heerlijk met vakantie naar Nieuw Zeeland waar een paar externe dingen op de planning staan. Nieuwsgierig geworden blijf mijn blog in de gaten houden want zal weer wat actiever worden maar ga ook genieten van mijn l laatste weken aan deze kant van de wereld.

En voordat jullie het weer weten ben ik alweer thuis.

Tot binnenkort lieve blogvolgers!

Liefs

  • 21 September 2014 - 14:25

    Grietje Dantuma:

    Zoals ik het nu lees, raakt Nederland weer een inwoner kwijt! Maar prachtig mooi, dat je daar je draai vindt en geniet!! IK hou je blog in de gaten en ben nu al benieuwd naar wat je weer gaat beleven. Geniet van de laatste weken daar en tot ziens hier in Fryslan!

  • 22 September 2014 - 16:33

    Truida:

    Thanks for the update. Enjoy the remainder of your time at the farms and your vacation in New Zealand of course. Looking forward to your new update.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10105

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: