The outback - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

The outback

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

10 November 2013 | Australië, Brisbane

Heey allemaal,

Hier is er dan weer 1 een bericht van mij vanuit Brisbane deze keer.. Jah jah alweer een heel stuk noordelijker!

Terug naar het begin: de dagen in Sydney waren niet de leukste dagen omdat ik ongelukkig was in de grote stad, gigantische last van mijn darmen en niet kunnen slapen voor 4 dagen dus was gigantisch blij dat er een eind kwam aan Sydney. Wel ben ik zondag nog naar de Blue mountains geweest ondanks dat ik niet helemaal fit was. Het was er geweldig en ben blij dat ik het gedaan heb, tijdens de 2uur durende wandeling door de blue mountains werd ik weer erg misselijk en heb ik het laatste stukje op de automatische piloot gedaan en heb dan ook niet meer veel van de omgeving gezien, en was blij dat het treintje ons weer naar boven bracht. De 60minuten durende rit heb ik dan ook alleen maar geslapen met het idee danslaap ik in het hostel weer verder maar niks van dat alles was waar en heb weer geen oog dicht gedaan.. Verder heb ik het opera house nog bij nacht bekeken en mijn eerste biertje gedronken (tazsmaans biertje).

Dan eindelijk was het maandag en was het wachten op de bus die ons naar de outback zou brengen die liet lang op zich wachten en eindelijk na 5 kwartier vertraging inmiddels 08.00uur geworden vertrokken we voor de 6uur durende rit. Ik voelde me gelukkiger hoe verder we van de stad af gingen en hoe dichter we bij het platteland kwamen.. Ik kan dus nu echt zeggen dat ik geen stadsmens ben..

De cursus was 5 dagen en in die 5 lange dagen ontzettend veel geleerd, we zijn begonnen met het leggen van verschillende knopen want in Australie moet alles goed vast zitten.. Het was erg warm maar we hebben het volbracht. In de dagen die volgden heb ik leren paard rijden, quad rijden en zelfs motor rijden en alles ging me bijzonder goed af zelfs de motor :).. Ik heb mijn geleerde skills van Pytrick maar weer eens boven tafel gehaald wat paarden betreft en was alleen het rijden wat ik nog moest leren..
Bij de motor was ik erg bang maar achteraf was het nergens voor nodig. Het schilde wel dat ik het uitgesproken heb en kreeg extra begeleiding van Scott. Een omheining zetten draai ik me hand ook niet meer voor om, dat doe ik nu zo even zelfs met temperaturen van boven de 30graden.

Verder hebben we nog vee opgedreven met motor, quad en paard naar een ander stuk land.
Het leukste van deze cursus was het werken met de schapen wat was het warm maar wat hadden we het naar ons zin tijdens het werk wat bestond uit: inenten, ontwormen, staart eraf, castereren, en oortaggen..

Ook bij de praktische zaken hebben we veel geleerd, banden verwisselen van trucks, olie pijlen controleren bij de motoren, achteruit rijden met trailer etc.

Helaas zat er in deze cursus geen lasso werpen, en waarom niet dat was iets van vroeger en doen ze nu niet meer.

Vrijdagavond kreeg ik een vervroegd verjaardagsfeestje met balonnen en taart en zelfs de feesthoedjes ontbraken niet.

Inmiddels heb ik een baan aangeboden gekregen waar ik in het begin helemaal niet achter stond omdat het niet is wat ik wou.. Echter komt de site helaas niet overeen met de werkelijkheid en daar was ik dan ook wel door aangedaan en heb uiteindelijk de baan dan toch maar aangenomen.
De baan bestaat vooral uit het zorgen voor de kinderen (10 maanden en 2,5 jaar) daarnaast huishouden en tuinwerk. Ik heb deze baan aangenomen met de voorwaarde dat ik ook farmerwork wil doen en dat zit er nu bij in maar ik wacht dat eerst maar eens af.. Hopelijk gaat het wat worden en heb ik het er naar mijn zin.

Inmiddels ben ik in Brisbane en ben dan ook een hele dag aan het reizen geweest en ben er nog niet. Doordat ik vrijdag pas kan beginnen op het werk en zij mij uit Brisbane komen ophalen en mij naar Carlton brengen waar zij wonen zit ik hier nu een week..
(voor Griet: op dezelfde hoogte als Rockhamton aan de kust maar dan landinwaarts en iets hoger) :P
Ik weet het weer in een stad maar hopelijk kan ik paar dagen naar Frasier eiland en dan overleef ik het vast hierover meer in mijn volgende verslag..

Liefs

  • 10 November 2013 - 14:52

    Merlijn:

    Hoi Erica,

    wat leuk om te lezen dat je de tweede week zoveel leuke dingen hebt geleerd en gedaan. Het lijkt me supergaaf om dat mee te maken!

    Wel balen dat je daar nu niet mee verder kunt, maar misschien komt dat nog? Ik snap dat je even down bent. Ik hoop dat je er ondanks de teleurstelling wel een leuke, onverwachte vakantieweek van kunt maken in Brisbane.

    Groetjes van Merlijn

  • 10 November 2013 - 15:54

    Nynke Vrijburg:

    Hoi lieve Erica,

    Wat naar dat je je in Sydney je zo ongelukkig voelde, maar fijn om te horen dat het nu je meer op het platteland bent beter met je gaat.

    Het klinkt alsof je allemaal hele coole dingen hebt geleerd in een week tijd. En de foto's die je bijgevoegd hebt bevestigen dat ook.

    Wat vervelend dat je nu niet verder kan met wat je in de cursus hebt geleerd. Oppassen en huis- en tuinwerk is niet waarvoor je naar Australie bent gekomen, maar je bent er nog maar net en hebt nog een lange periode te gaan. Dus er komen nog genoeg andere dingen ook op je pad, eerst maar even geld verdienen en verder acclimatiseren.

    Succes en veel plezier met alle dingen die je gaat doen.

    Liefs,
    Nynke

  • 15 November 2013 - 01:04

    Grietje Dantuma:

    heb me nu pas aangemeld voor je verslagen. In eerste instantie snel alles doorgelezen. Ga de kaart beter bestuderen waar je ongeveer zit. (de kaart is al uit de opslag!)
    succes met alles. doei

  • 16 November 2013 - 13:01

    Nienke Dantuma:

    Hoi Erica,
    Hoe waren de dagen op Fraser Island? Hopelijk heb je genoten.
    Je eerste werkdag zit erop..hoe is het gegaan? Het werk is wat anders, dan je had voorgesteld, maar ik hoop dat je hierin ook je draai kunt vinden. Veel succes! Liefs Nienke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 10113

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: