Ver weg maar toch dichtbij - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu Ver weg maar toch dichtbij - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

Ver weg maar toch dichtbij

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

02 December 2013 | Australië, Moranbah

Hallo iedereen,

Hier dan weer eens een verslag van mij, het is al een tijdje geleden maar heb inmiddels mijn ritme en mijn draai gevonden.. Het contact met Michelle gaat ook steeds beter al loop ik nog wel tegen dingen aan, maar dat zal blijven en ook daar vind ik dan weer mijn weg in..
Het is me maar weer eens duidelijk geworden dat ik echt als Nanny ben aangenomen maar doordat ik duidelijk heb laten blijken ook buiten aan de slag te willen, voel ik me vrijer om me brutaler op te stellen en dan elk moment dat kan buiten te zijn en de mannen hulp te bieden waar ik dan vaak wel blijf plakken..
Inmiddels heb ik ook tijd met de kinderen alleen doorgebracht en geloof dat Michelle er van overtuigd geraakt is dat het goed komt. De kinderen zijn hier zo eenkennig dat Olivia al begint te huilen zodra Michelle uit het zicht is dus met daar loopt het nog niet zo flexible. Met Eva daarintegen gaat het heel goed. Ze durft bij mij te zijn zelfs als MIchelle in de buurt is en dat is mooi mee genomen want met haar grootvader bijvoorbeeld wil dat nog niet.. Tony (Eli's vader) is inmiddels gearriveerd en daardoor voel ik mij ook een stuk relaxter. Dan zal ik nu wat vertellen over mijn dagelijkse bezigheden: In het begin was ik vooral in de tuin wat 2 grote projecten waren die ik nu beide afgerond heb. De dagen dat Michelle mij niet nodig heeft probeer ik de mannen een helpende hand te geven wat toch vaak wel gewardeerd wordt. Ze zijn er inmiddels ook wel achter dat ik niet een meisjes meisje ben en mijn handen best vuil durf te maken en dan maakt het niet uit of ik mijn nagels scheur.. Daardoor heb ik van de week het donkere randje van het lassen van de stalen omheining af mogen slaan. Een echt vies werkje want het staal vliegt je om de oren en heeft dan ook wel wat wondjes veroorzaakt waar ik me niet druk om kan maken haha..

Voor de ouderen die dit ook lezen en de mensen die zich zorgen maken om mijn gezondheid ik eet hier erg gezond. Het fruit is heerlijk hier en ze eten zowel voor lunch als diner groenten dus kan niet beter en dat in combinatie met de running die ik weer opgepakt heb (wel om uurtje of half 6 in de morgen anders is het te warm) voel ik mijn conditie vooruit gaan. Wat betreft vocht boek ik geode vooruitgang en ben ik van in Nederland een liter per dag naar hier soms 3 a 4 liter dus ook dat is weer een zorg minder whahaha

Deze week was wat een lastige week qua oud en nieuw gedrag. Doordat mijn grootvader oveleden is begin deze week was ik ondanks dat het eraan zat te komen toch wel verdrietig om het feit dat ik niet in de buurt ben. Maar ik heb keuzes gemaakt voordat ik weg ga en daar sta ik nog steeds achter. Het voelde echter wel goed gisteren even telefonisch contact gehad te hebben met heit, beppe en tante Truida om ze sterkte te wensen bij de begrafenis van vandaag. Dit voelt zo goed dat ik er niet meer over in zit dat ik er niet bij ben.

Gisteren ben ik voor het eerst weer in jaren naar de kerk geweest, het was weliswaar een onverwachte wending want was in het dorp om mijn bankpas activering af te maken. Ik was er dit maal met Tony en die vertelde ik ga naar de kerk waar zal ik je afzetten en weer oppikken en zo spontaan dat ik ben vroeg ik of ik mee mocht de kerk te bezoeken. De dienst stond Kerst central want dat leeft hier enorm. Het was een mooie diense er waren niet veel mensen en die liederen mochten we zelf kiezen. Bij het gebed werdt er gevraagd waarvoor gebeden moest worden en dit werd gedaan. Na de tijd koffie gedronken en veel mensen ontmoet. Er was een Koppel dat komt van oorsprong uit zuid afrika en die begonnen NLs tegen me spreken, nou blijkt dat zuis Afrikaans van het Nederlands afstamt en veel woorden overeen komen dus dat was erg leuk. Als ik zondag niet hoef te werken mocht ik van Tony weer mee en ben dan ook weer van plan om het geloof op te pakken, al weet ik niet hoe dat hier in Austgralie zal uitpakken maar zeker in NL wil ik daar weer wat mee gaan doen.

Ik geloof dat ik jullie nu weer helemaal bijgepraat hebt en tot een volgende.

Liefs xxx

Het is hier gemiddeld 35 graden en heb dan ook al een mooi kleurtje gekweekt waar ik dan weer trots op ben.. En ben er achter dat werken in een lange broek en een shirt met lange mouwen helemaal niet zo slecht is ook al is het 35 graden.. Ben aan de temperatuur gewend en er mag dan ook wel wat regen komen omdat het doordat het zo warm is ook erg droog is. Laatst hebben we 17 mm regen gehad en wat doen ze hier als het regent, ze gaan buiten onder een afkapping zitten en naar de regen kijken met een biertje omdat het hier maar zelden regent iets wat ik niet kan begrijpen en dat uur duurde dan ook erg lang voor mij.. Inmiddels ben ik de regen al iets meer gaan waarderen en een combinatie tussen het natte Nederland en het zonnige Australie zou dan ook een perfecte combinatie zijn. :)

ps: foto's komen hopelijk later, want duurt te lang om te uploaden

  • 02 December 2013 - 10:49

    Nienke Dantuma:

    Lieve Erica, wat een fijn verslag. Fijn te horen dat je je draai kunt vinden en zoveel dingen aanpakt.
    Top! Gecondoleerd met pake, erg verdrietig en moeilijk als je aan de andere kant van de wereld bent. Sterkte....XX Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 10100

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: