Grootse veranderingen - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu Grootse veranderingen - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Erica Komrij - WaarBenJij.nu

Grootse veranderingen

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

17 December 2013 | Australië, Moranbah

Heey allemaal,

Het is hier nog steeds erg warm zo rond de 40 graden en van mij mag het wel wat aangenamer.. Maar het is zoals het is.

Ik zal jullie eerst wat vertellen over 4 t/m 14 December want dat was de periode dat er hier nog een meid was Hayley. Een meid uit Kerang (staat Victoria) die voor de kinderen kwam zorgen en ik zag dus mijn kans om meer buiten te zijn bij de mannen :)
Er waren dan ook dagen bij dat het vroeg beginnen was. 4.30uur we gingen naar een ander stuk land (uurtje rijden) om daar kalveren te onthoornen en bloed te injecteren tegen iets wat ik nog steeds niet begrijp haha. daarna was het tijd om ze naar een ander weiland te brengen 500 jonge dieren 6 km lang door de weilanden verplaatsen. David was voorop met de motor en ik achteraan emt de quad om alles bijeen te houden. Het is allemaal gelukt en heb de dag van mijn leven gehad, dit is waarvoor ik hier kom. Helaas was dit maar 1 dag. Wel mocht ik nog helpen emt het brandmerken van kalveren bij huis. Dit keer waren het er dik 150 die gebrandmerkt moesten worden, de stieren de ballen eruit, oormerken, stukken uit het oor en injecteren, kortom een drukke morgen. Dit was op de eerste dag dat het 40 graden was en we begonnen dan ook om 4.30 vorodat het echt warm ging worden.. Rond een uurtje of 7.00 begon het dan ook al heet te worden en de tent die we op gez\et hadden was dan ook wel aangenaam.. Na de lunch was mijn tijd met de heren dan ook over helaas en kon ik weer in huis..

Wel ben ik geod bevriend geraakt met Hayley en hebben het erg leuk samen gehad in de tijd dat zij heir was, helaas is zij afgelopen zaterdag vertrokken en moet ik mijn laatste dagen hier zonder haar doen..

Het weekend was dan ook een leuke afleiding.
We zijn met vrienden naar de Bergen geweest. Hier heb ik een man ontmoet waar ik de naam even van kwijt ben die zijn huis daar zelf heft gemaakt en de douche bestond dan ook uit golfplaten en een emmer om mee te douchen. Water opwarmen boven een vuurtje en zo douchen geweldig maar geef mij toch maar de luxe van tegenwoordig..

Het was een ervaring die ik niet had willen missen. De heren gingnen te paard, Michelle en de kinderen met de Ranger (sort golfkar) en ik met de quad. Echt geweldig, we hebben daar dan ook de nacht doorgebracht en de volgende dag weer huiswaarts gekeerd. Mijn telefoon heft tijdens de rit in de verdrukking gezeten en heft het begeven maar gelukkig was Michelle zo aardig om aan te bieden om deze week nog een andere te halen. Zo gezegt zo gedaan en zat ik maandag bij de Telstra shop. Gelukkig weg bij optus en bij Telstra. NU heb ik dus bereik en een nieuwe telefoon voor weinig geld (de vrouw van de winkel stuurde me naar een andere winkel want daar waren de prepaid toestellen goedkoper hoe aardig is dat.) Dus heb ik voor 60dollar een nieuwe telefoon wat echt geel geld is voor een smartphone.

Dan nu over de grootste verandering mijn nieuwe werk Yeah
Michelle had toch besloten dat ik met de kerst hier niet welkom ben, dus ben het internet op gegaan om te solliciteren en meteen bij de eerste sollicitatie aangenomen. 7 dagen in de week bij een melkveehouderij helemaal happy!!!

Het is dus een melkveehouderij in Cobram dat ligt in de staat Victoria. Voor degene die ausralie een beetje kennen dat ligt helemaal in het zuiden en ben dus ook geen standard backpacker die van noord naar zuid of andersom reisd nu ee ik doe het gewoon kriskras echt op zijn Erica's haha

Het is 7 dagen in de week werken en 6 tot 8 uren op een dag tegen een zeer goed loon. Het is een familie bedrijf en mt mij erbij zijn er total 7 mensen. Ik heb mijn Eigen woonvertrek en voor de rest weet ik nog niet zo veel..

wel weet ik dat ik donderdag vertrek! Kan niet wachten.
Ik vlieg vanaf Emerald dat is zo'n 2 uur rijden van hier. dan vlieg ik naar Brisbane waar ik mijn volgende vlucht naar Melbourne pak. de vluchten zijn beide zo'n 2 uur. Dan breng ik de nacht door in een hotel, jahj dat lezen jullie goed een hotel want vind dat ik dat verdien haha.. De volgende dag pak ik dan vroeg in de morgen de bus naar Kerang dat is waar Hayley woont daar breng ik dan 2 anchten, 1 dag door om te kijken en te ervaren hoe zij daar leven. Zij hebben een hooi boerderij en is dus total iets anders maar zeker leuk om eens een kijkje te nemen, dat is 4 uren met de bus. Waar ik dan op 22 de bus pak naar Cobram waar mijn werk ik. Dit is nog eens 3 uren met de bus maar dan ben ik op mijn bestemming waar ik de 23ste begin aan mijn nieuwe avontuur..

Alles beter dan waar ik nu ben dat is 1 ding wat zeker is.. Voor me zelf opkomen dat is wat ik geleerd heb afgelopen 2 jaar en dat is dus wat ik toepas, ook al is het soms erg lasting

Hier kijk ik erg naar uit en kan niet wachten tot het donderdag is..
Ik heb geen idee hoe het daar zit met internetverbindingen dus kan geen garantie geven dat ik snel mijn ervaringen met jullie kan delen..

Ik vind het geweldig om jullie reacties te lezen en vind het wonderbaarlijk hoe jullie met mij mee leven dat doet me erg goed..

Ik heb ook foto's geplaatst bij de vorige verslaen en de foto's van de Bergen en wat daarna komt houden jullie nog te goed..

Dit is een superlang verslag geworden maar dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte..!

Liefs

  • 17 December 2013 - 10:40

    Nynke :

    Hey. Wat goed nieuws zeg. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Prachtige regio in het zuiden :-)

  • 17 December 2013 - 10:45

    Nienke Dantuma:

    Hoi Erica, allemaal nieuwe ontwikkelingen, wat fijn! Je hebt nog een lange reis voor de boeg zo te lezen, maar aan het eind kom je dan toch op de plaats terecht wat je graag wilt zijn. Wat wil je nog meer. Klinkt trouwens wel erg gaaf die dag met de mannen op het land :) Precies wat voor jou :)
    Veel succes met je nieuwe avontuur en bij deze ook alvast Fijne Feestdagen toegewenst!

  • 17 December 2013 - 13:26

    Grietje Dantuma:

    Hoi Erica, geweldig wat je allemaal weer meemaakt! Succes op je nieuwe werkplek. Ik zie nu al weer uit naar een nieuw verslag. Fijne Kerstdagen toegewenst!!

  • 17 December 2013 - 14:16

    Marjan:

    Wat ben jij goed bezig.. Opkomen van jezelf en je droom waarmaken. Ben vebieuwd naar,je volgende verslag.

  • 17 December 2013 - 19:57

    Truida:

    Hey Erica, geweldig om te lezen wat je allemaal gedaan hebt wat een ervaring in een paar weken tijd. En je hebt het weer klaar gekregen om te komen waar je wilt zijn. Ben heel blij voor je en wens je een veilige reis om daar te komen en veel geluk met je nieuwe baan. Kijk al uit naar je volgende verslag.

  • 18 December 2013 - 20:21

    Merlijn:

    Hoi Erica,
    wat fijn om te lezen dat het steeds beter naar je zin wordt! Volgens mij heb je jezelf een mooi cadeau gegeven op deze manier ;) Ik wens je heel veel plezier en succes met je nieuwe baan en natuurlijk ook een fijne kerst en Oud&Nieuw.
    Groetjes van Merlijn

  • 24 December 2013 - 10:59

    Adrie:

    Heey Meis! Heb zonet de laatste paar verslagen gelezen. Was een beetje achter. Wat goed van je dat je zo voor jezelf opkomt!! Wat fijn om te lezen dat je zoveel dingen meemaakt en kan genieten. Ik wens je veel succes met je nieuwe baan!!

    Liefs Van ons

  • 03 Januari 2014 - 15:03

    Olena:

    Dag Erica,

    wat een avontuur, meid. Ik vind het ontzettend mooi en stoer, hoe je het doet. Ik hoop dat je dagen op het nieuwe plek leuk zijn en wens je fantastisch 2014 toe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10091

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 27 Oktober 2014

Down Under

Landen bezocht: